SZYBKO, ŁATWO I ...BEZPIECZNIE?

2019-03-12
SZYBKO, ŁATWO I ...BEZPIECZNIE?


Boisz się zakupów w sieci? Widziałaś piękne ciuchy ale wciąż się wahasz? Zastanawiasz się, czy to wszystko co widzisz jest prawdziwe? Słyszałaś, że w sieci łatwo zostać oszukanym? Nie jesteś sama… W tym wpisie podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby zakupy w sieci były przyjemne i bezpieczne.



1. SPRAWDŹ SKLEP
Większość z nas obawia się oszustwa internetowego. To zupełnie naturalne. Aby zminimalizować ryzyko zwróć uwagę, czy sklep który zwrócił Twoją uwagę swoją ofertą jest wykonany starannie. Przeczytaj opisy produktów, obejrzyj dokładnie zdjęcia. Zajrzyj do zakładki kontakt aby sprawdzić dane teleadresowe. Zadzwoń pod numer kontaktowy, porozmawiaj z kimś z obsługi, posłuchaj co ma do powiedzenia. Przeczytaj (przynajmniej pobieżnie ;-) regulamin, politykę prywatności. Zwróć uwagę na dostępne formy płatności. Prawdziwy sklep dbający o komfort klienta powinien posiadać wszystkie wymienione wyżej elementy. Oszuści rzadko dbają o tego typu detale.

2. SPRAWDŹ JAK SZYBKO OTRZYMASZ ZAMÓWIENIE
Częstym powodem, dla którego nie decydujemy się na zakupy w internecie jest obawa przed długim czasem oczekiwania na przesyłkę. I rzeczywiście, w sieci istnieje wiele sklepów oferujących produkty, których nie posiadają na stanie. Dopiero po otrzymaniu zamówienia od klienta sklep je zamawia, nierzadko np. z Chin. To powoduje wydłużenie procesu dostawy nawet do kilku tygodni. Zawsze sprawdź podany przez sklep czas dostawy. Szanujący klienta sklep ma w magazynie oferowane produkty i jest w stanie je wysłać w ciągu 1-2 dni.

3. OCZEKIWANIA VS. RZECZYWISTOŚĆ
Obawiasz się , że kupiona rzecz będzie zupełnie inna w rzeczywistości? To zupełnie naturalne. Unikaj sklepów przestawiających swoja ofertę na modelkach fotografujących się za pomocą smartfona. Nie jest to najlepsze narzędzie do właściwego przedstawienia choćby koloru!!! W Tagless zwracamy szczególną uwagę aby zdjęcia naszych produktów jak najlepiej oddawały charakter, fason i kolor naszych ubrań. Zdajemy sobie sprawę, że to w przypadku sprzedaży internetowej jedno z najważniejszych zagadnień. Pracujemy na profesjonalnym sprzęcie fotograficznym, poczynając od aparatów, oświetlenia, a kończąc na monitorach do obróbki zdjęć.

4. SPRAWDŹ OPIS
Zwróć uwagę czy w opisie towaru na tzw. karcie produktu istnieje tabela rozmiarów. To bardzo ważne. Różni producenci stosują różne rozmiarówki – tak już jest. W celu uniknięcia wpadek w tym zakresie dobrą praktyką jest indywidualne wymiarowanie każdego modelu i podanie tych wartości do wiadomości klienta.

5. SPRAWDŹ FORMY KONTAKTU
Im więcej tym lepiej. Absolutnym minimum jest telefon i email. Dobrze kiedy sklep udostępnia formularz kontaktowy a jeszcze lepiej kiedy istnieje możliwość szybkiego kontaktu za pomocą np. aplikacji Messenger.

6. SPRAWDŹ PROCEDURĘ ZWROTÓW
Największą zmorą klientów, jest zwrot towaru, do którego, zgodnie z prawem, każdy klient dokonujący zakupów w internecie ma prawo bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od zakupu. Dość powszechne jest utrudnianie zwrotów, uzależnianie ich od różnych czynników, utrudnianie lub przeciąganie tygodniami zwrotu pieniędzy. Przed zakupem sprawdź, czy procedura zwrotu jest na stronie czytelnie wyjaśniona – wówczas masz pewność, że sklep najprawdopodobniej jej przestrzega.

7. SPRAWDŹ OPINIE INNYCH
Na szczęście dla kupujących w internecie istnieją niezależne serwisy, w których klienci, którzy dokonali zakupów w danym sklepie mogą go ocenić. Nie ma lepszej formy zweryfikowania sklepu niż przez autentycznych klientów. Sprawdź opinie o sklepie np. w serwisie Opineo.pl.

Na koniec jeśli nie jesteś czegoś pewna kieruj się zdrowym rozsądkiem. Pamiętaj również, że jeśli istnieją różne formy kontaktu należy z nich skorzystać, najlepiej jeszcze przed zakupem. Nie ma głupich pytań:-)) Są tylko głupie odpowiedzi. Powodzenia !!




Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel